Tuesday, June 2, 2009

diari ku 1

5 hari yang lepas ayah dan ibu saya pergi ke institut jantung negara untuk membuat pemeriksaan jantung dan operate kerana ayah saya menghadapi masalah jantung. saya ada 2 orang adik seorang lelaki dan seorang perempuan. oleh itu, saya sebagai abang perlu menjalankan tugas sebagai ibu , ayah dan abg. peh ada 3 jawatan sekali tu. kena beri kasih sayang yang secukupnya dalam 3 jawatan. berat gak. takpe latihan.

sepeninggalan ibu saya, saya telah menjadi chef yang berjaya. beberapa resipi telah dicipta khas untuk adik-adik tersayang. antara menu yang dibuat , nasi goreng lada hitam ( ni memang kepakaran saya) , tumis bayam ( ni best sangat) , nugget goreng ( masa ni malas sikit) dan bermacam lagi.

sebenarnya saya tengah ambil lesen kereta ni, awal -awal elajar sush gak. tapi bila dan belajar 3 kali dah ok sikit. bila dah boleh bawa sikit, setiap petang round kampung dengan kereta. rasa macam riak sikit bila dah pandai bawa kereta ( moga allah mengampunkan ku).

jadi tujuan saya tulis ni saje je. kalu sapa-sapa nak tempah nasi goreng lada hitam jangan lupa hubungi saya ditalian biasa ye. satu lagi, kalu boleh nak minta tolong doakan kesihatan ayah saya ye.

6 comments:

MJ (madam j) said...

nti..kalau dah masak 2..jgn lupa bg kami rasa. baru leh komen.. :)

LegendZ said...

salam..adik2 di krp pun jgn lupa jaga skali..;p

Kembara Muslim said...

wa sedapnya... tapi tak pernah pun masak kat rs.. hehehe

Anonymous said...

nasi goring lada hitam ?ada ke resipi tu??
nugget goreng..erm...tu cam resipi popular je...apa yg istimewa??
hehe

kire da pandai ti leh la buat part time masak kat restoran..;)0'k//

semoga ayahandanya kembali pulih.Amin

Anonymous said...

erm boleh ganti chef wan la ni!!
tapi nugget goreng tu resipi baru kew???

p/s: takder lesen p tak leh bawa kete sesuka hati...

Anonymous said...

smoga ayahanda akni chat semula...
kata pandai masak?

ha boleh lah kongsi resepi yg istimewa tu?terutama nasi grg lada hitam tu!