Thursday, August 28, 2008

ke mana perjuangan ku

Tersentak hatiku bila membaca blog sahabat perjuangan ku yang telah tidak aku bersua dengan mereka. mereka begitu gigih menulis dan berdakwah, bila ku lihat pada diri ini amat terasa malu dengan mereka.

terimbau kembali ku mengenali perjuangan ini. ku cukup naif dan jahil namun ku merasakan ku tahu segalanya. perjuangan inilah menyedarkan aku tentang kehidupan dan erti kehidupan. barulah ku sedar terlalu jauh untuk ku mengharungi dunia ini untuk tiba ke destinasi. ku mula mencari makna diri yang telah lama hilang. ku cuba mempergiatkan pembacaan ku dalam pelbagai bidang supaya tidak tersungkur dipintu penjawapan.

perjuangan ini menjadikan aku lebih jelas dalam melihat dunia. dugaan dan cabaran tak pernah terlepas dari diri ini. ku amat takut dengan ujian kesenangan berbanding ujian kesusahan. ku sering tewas dalam ujian kesenangan. sehinggakan menjadikan ku semakin jauh dari tuhan ku. oh tuhan ampunkanlah aku.

adakala ku menangis mengenangkan kehidupan umat sekrang ini. ku menangis bukan kerana mereka tetapi kerana diri ku yang tidak mempu untuk menolong mereka. ku terlalu lemah....

semasa ku menulis ini ku berasa keseorangan kerna tertinggal jauh kebelakang berbanding sahabatku yang lain yang memecut laju dalm perjuangan ini.

sahabat bawalah ku bersama dalam kelajuanmu jangan tinggalkan aku. persediaan mereka hebat seperti aku yang mempunyai motor ex5 ingin mengejar kereta ferrari. bawalah aku tumpang bersama mu didalam ferrari itu.

sahabat jika kamu ingin tahu, sekarang aku diuji dengan kesenangan yang aku takut hadapinya. jangan tinggalkan aku.. jangan tinggalkan aku..

No comments: