Saturday, September 20, 2008

isteriku........

Sepertimana izzudin di sarawak melakarkan kisah persimpangannya dengan penuh perasaan yang bercmpur baur, ( www.wiraislam.blogspot.com )saya juga begitu.

Hati ini telah mengikat setia dalam perjuangan islam, setelah mengenal islam pada umurku 18tahun . Terheret bersama sama jasad kn pemikiran ku bersama. Kini saya sedar diri saya bukan untuk saya tapi untuk ALLAH dan islam.

Memegang jawatan bukanlah pilihan tetapi tanggungjawab yang terpaksa diambil untuk islam. Saya tidak suka memegang jawatan sebagai pemimpin tapi lebih suka untuk mempelajari ilmu, bersendirian membaca buku, berfikir , berzikir, merenung diri. Alangkah bestnya .

Teringat sebuah rangkap kata kata yang hebat dari seorang ulama kepada sahabatnya. “Jika kamu di sana menitis air mata dalam munajat mu dangan tuhanmu dengan beribadat yang penuh khusyuk, tapi kami disini menumpahkan darah untuk menjaga kemuliaan islam”. ayat ini memberi seribu satu erti kepada saya.

Presiden HADAF( Himpunan Anak Didik Al-Falah), pengerusi JKSK( Jawatankuasa Saudara Kita), aktivis kampus, dan pendakwah . semua ini adalah amanah yang sanagt berat dan besar. Tidak pernah saya terfikir sehingga boleh menjadi seperti ini.

Sejarah kehidupan saya sebelum ini tidak pernah membawa kepada jalan ini. Saya seorang yang amat mementingkan akademik. Tidak pernah terfikir tentang perjuangan. Hidup hanyalah untuk diriku.

Namun sekarang saya telah berkahwin 3 sekaligus. Cuma yang keempat belum dicari. Isteri pertamaku adalah islam, isteri kedua ku adalah ummah dan isteri ke tiga ku adalah perjuangan. Berat sangat ku ingin menjaga ketiga-tiga isteriku ini.

Termenung sebentar, adakah isteri-isteri ku ini kekal bersama ku ataupun akan bercerai. Saya mohon kepada sahabat sekalian doakan kan saya.

No comments: